Onze praktijk is een apotheekhoudende praktijk. Dit betekent dat aan u voorgeschreven geneesmiddelen door ons worden geleverd. Meestal kunt u, indien voorradig, de geneesmiddelen die de huisarts tijdens het spreekuur voorschrijft direct bij de apothekersassistente afhalen. U kunt ook de recepten voorgeschreven door uw specialist bij ons inleveren.
Door de combinatie van huisartsenpraktijk en apotheek zijn wij in staat uw medicijngebruik optimaal te begeleiden en bewaken. De apothekersassistente zal u vragen naar uw actuele medicatiegebruik. Hier hoort ook zelfmedicatie verkregen bij drogist of supermarkt bij.
Een belangrijke taak is het steeds actueel hebben van uw medicatiegegevens en eventuele allergieën of intoleranties. De apothekersassistente kan u uw eigen medicatieoverzicht verstrekken.
Van overheidswege mogen wij helaas alleen medicijnen op recept verstrekken aan patiënten die in Kessel-dorp wonen.
apotheekkessel@cohesie.org
Iedere werkdag van 08.00 uur tot 17.00 uur.
Buiten kantoortijden kunt u voor spoedrecepten terecht bij:
Dienstapotheek Noord-Limburg
Professor Gelissensingel 120 in Venlo
T: 077-4633633
Reeds bestelde medicijnen kunt u afhalen van:
08.00 – 10.30 uur
11.00 – 12.30 uur
16.00 – 17.00 uur
U kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week uw herhaalmedicatie bestellen via onze telefonische receptenlijn (077-4622555, optie 2) of via deze website (Patiëntenportaal -> Herhaal Recept).
Wij vragen u om tijdig te bestellen, dat voorkomt problemen.
Recepten die op werkdagen voor 12.00 uur besteld zijn liggen 2 werkdagen later vanaf 11.00 uur voor u klaar.
Wanneer U verschillende soorten geneesmiddelen gebruikt kan het prettig zijn een medicatierol aan te vragen.
U ontvangt dan elke twee weken een kant en klare rol voorverpakte zakjes met uw geneesmiddelen. Op het zakje staat het tijdstip van inname en welke geneesmiddelen het zakje bevat. Het helpt u uw geneesmiddelen op het juiste tijdstip in te nemen en niet te vergeten. Ook wanneer u moeite heeft uw geneesmiddelen uit de verpakking te halen kan medicatie op rol een oplossing zijn.
Ook voor de communicatie met andere zorgverleners, zoals specialisten in het ziekenhuis, is het actuele medicatiegebruik van groot belang. Via het LSP zijn uw gegevens in te zien door specialisten en andere apotheken indien u daar toestemming voor heeft gegeven. Heeft u dit nog niet gedaan dan kunt u dit alsnog doen bij de praktijkassistente of via
www.ikgeeftoestemming.nl
(Voor meer achtergrondinformatie ga naar “Praktijkweetjes” en dan “Uitwisselen medische gegevens”.
Om uw dossier te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig.
Heeft u hulp nodig om in te loggen? Bekijk dan de instructie via de video.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Om uw actuele medicatie te bekijken en te herhalen dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Heeft u hulp nodig om in te loggen? Bekijk dan de instructie via de video.
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen Helaas kan niet alle chronische medicatie via het portaal herhaald worden, bijv. opiaten.
Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.
Om een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Heeft u hulp nodig om in te loggen? Bekijk dan de instructie via de video.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Om de uitslag van uw recente (lab-) onderzoek te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Heeft u hulp nodig om in te loggen? Bekijk dan de instructie via de video.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen
– Lichamelijk onderzoek
– Toegangslogboek
– Verslaglegging
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten
– Actueel medicatieoverzicht
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen voor inwoners van Kessel en Kessel-Eik. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Om online een afspraak te maken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Heeft u hulp nodig om in te loggen? Bekijk dan de instructie via de video.
Als patiënt van VieCuri heeft u toegang tot mijnVieCuri, uw persoonlijke digitale portaal. Met mijnVieCuri krijgt u altijd en overal op een veilige manier toegang tot uw medisch dossier. In mijnVieCuri kunt u uw persoonlijke gegevens bekijken en wijzigen en uitslagen van onderzoeken inzien zoals bloeduitslagen. Ook bloeduitslagen die door uw huisarts zijn aangevraagd bij Viecuri zijn zichtbaar in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Uw patiëntenportaal is bereikbaar via www.mijnviecuri.nl. U logt bij mijnVieCuri in met uw DigiD.
Let op: mijnVieCuri werkt niet optimaal in Internet Explorer. Gebruik een andere internetbrowser (bijvoorbeeld Google Chrome, Microsoft Edge of Safari) om in te loggen bij mijnVieCuri.